Language
  • International
  • Svenska
  • Norsk
  • Dansk
Kuralink
Meny
Stäng
Vanliga frågor
?

Är Kuralink samma sak som Boka Doktorn?

Du har kommit rätt. Kuralink är det nya namnet på före detta Boka Doktorn plattformen. Om du vill läsa mer om vår varumärkesresa klicka här

?

Hur påverkas jag av namnbytet på bolaget?

Vårt nya bolagsnamn CAB Healthcare AB påverkar inte era avtal med oss med anledning av att vi har samma organisationsnummer som tidigare.

?

Behöver jag tilläggtjänsterna?

Nej. Det beror på dina önskemål och behov. Om era bokningsvolymer av patienter med privat sjukvårdsförsäkring är stor kan exempelvis faktureringstjänsten skapa värde för dig. Är ni osäkra på vilka fler tjänster som kan skapa ett värde för er så hjälper vi er att identifiera dessa.

?

BDC Care är en fristående produkt som inte ingår i Kuralinks abonomang. Videotjänsten har direkt integration till Kuralink. Det innebär att de verksamheter som önskar erbjuda digital vård för patienter med sjukvårdsförsäkring kan göra det.

?

Vilka är våra målgrupper?

Vår plattform används endast av vårdbeställare och vårdgivare. Ej privatpersoner!

?

Påverkar Kuralink min ersättningen för mina tjänster?

Vi är en oberoende part mellan vårdbeställare och vårdgivare och har därmed ingen påverkan på ersättningsprocesserna. Som vårdigare ingår du avtal med vårdbeställare på egen hand.

?

Ja om du använder några av de journalsystem som vi redan har integration mot. Läs vilka det är här. 

?

Hur snabbt kan jag komma igång?

Inom 3 arbetsdagar från att vi har mottagit beställningen av licensen hör vi av oss till dig med mer information om hur du kommer igång. Ibland behöver vi kompletterande information för att kunna slutföra beställningen, men oftast kommer du igång inom en vecka.

?

Vad är ett skadeärende?

Ett skadeärende är ett digital dokument som uppstår till följd av skadeanmälan från privatperson till försäkringsbolag. Skadeärendet skapas av försäkringsbolag och innehåller patientinformation, vårdbeställarinformation och vårdgivareinformation. Kliniken blir mottagare av skadeärendet för bokning och behandling.

?

Vad är QAM?

Det är vår faktureringstjänst för digital fakturering via Kuralink. Läs mer om QAM här.

?

Ingår support?

Vi har kostnadsfri support på helgfria arbetsdagar. Dessutom har du som redan är kund hos oss tillgång till en supportportal med användarmanualer och övrig information.

?

SGX-journalsystem är en fristående produkt som inte ingår i Kuralinks abonomang. Journalsystemet kan användas separat men har god integration till Kuralink för de kunder som vill använda båda produkterna.
För att läsa mer om SGX-journalsystem klicka här Länk till annan webbplats.

Hittar du inte svar på din fråga?

Skicka in din fråga till oss så svarar vi dig på mejl eller telefon.






© Copyright 2024 CAB Group