Kuralink erbjuder beställare av företagshälsovård en sammanhållen plattform för att söka och boka företagshälsotjänster.
Genom plattformen sker säker kommunikation och bokning av vårdpersonal för såväl preventiva som reaktiva insatser inom företagshälsa.
Här får du reda på hur Kuralink kan få er verksamhet att växa!
Ett verktyg
för att bredda ert erbjudande inom företagshälsa.
Associerad samarbetspartner
till Sveriges Företagshälsor.
Effektiv kommunikation med vårdgivare direkt i plattformen.
Säkerhet är en hygienfaktor i Kuralink.
All kommunikation i Kuralink är krypterad och data lagras säkert i enlighet med Patientdatalagen och GDPR.
För att våra kunder skall få åtkomst till Kuralink krävs autentisiering via Bank-ID och/eller HSA-ID kort för legitimerade vårdgivare.
…en del företagshälsor har egen legitimerad vårdpersonal. Medan andra företagshälsor saknar den specialistkompetensen internt och behöver beställa dessa tjänster från privata vårdgivare som de ingår avtal med.
Oavsett vilken verksamhetstyp ni är kan ni med hjälp av Kuralink bli en heltäckande leverantörspartner av företagshälsa.
Nätverket
Sök och boka efterfrågad tjänst bland dina avtalade samarbetspartners.
I Kuralink kan du filtrera ditt sök för bokning baserat på relevanta parametrar.
Vårdgivaren genomför bokningen
Besöksbiljetten kan tilldelas direkt till arbetstagaren för att själv välja tid och genomföra bokningen.
En besöksbiljett kan även skickas till vårdgivaren så att de kan välja tid åt arbetstagaren och genomföra bokningen på lämplig resurs.
En besöksbiljett innehåller:
Ett eget konto
Ni får ett eget konto i Kuralink där ni kan:
Datadriven verksamhetsplanering
I Kuralink ingår standardrapporter. Rapporterna fungerar som ett kraftfullt verktyg i er verksamhetsplanering.
Standardrapporten består av:
Via tilläggstjänsten Business Intelligence Rapporter får ni tillgång till mer data. Läs mer under fliken tilläggstjänster.
Ärende
Som beställare skapar ni ett ärende i Kuralink kopplat till direktbokning eller besöksbiljett som skickas till vårdgivaren.
Varje ärende får ett unikt nummer och kan utöver personuppgifter innehålla meddelanden till vårdgivaren eller/och bifogade filer.
Kommunikation i ärendet
Via meddelandefunktionen kan ni kommunicera med vårdgivare i det enskilda ärendet.
Ni kan:
Notifieringar
I Kuralink kan ni anpassa vilka typer av notifieringar som skickas ut till vårdgivaren och/eller arbetstagaren.
Som beställare får ni automatiserade notifieringar om allt som sker i ärendet.
Låt arbetstagaren administrera sin bokning
Arbetstagaren får tillgång till ett separat gränssnitt genom notifieringar via SMS och e-post. I den så kallade kundportalen kommer de åt sin bokningsinformation där de kan administrera sina besök. Alla aktiviteter som genomförs registreras på respektive ärende.
Information i kundportalen innefattar:
Kundportalen kan anpassas till verksamheten genom företagsspecifika färger och logotyp.
"Med hjälp av Kuralink kan våra företagssköterskor snabbt agera och hjälpa våra kunder att komma till rätt vårdgivare med kort väntetid. En fördel med att boka via Kuralink är att vi på ett enkelt och säkert sätt kan kommunicera med vårdgivare vilket känns tryggt och effektivt. All kommunikation är samlad på ett ställe och vi har även möjlighet att ladda upp dokument innan besöket vilket gör att mötet blir än mer kvalitativt. Vårt mål är att halvera sjukskrivningarna hos alla våra kunder. Vi gör det genom att arbeta smartare i alla steg i hälsokedjan och med omtanke om den enskilda medarbetarens unika behov och förutsättningar".
"Vi skapar ärenden i plattformen. I regel så bokar vi aldrig tider direkt till vårdgivare, istället skickar vi besöksbiljetter så att våra samarbetspartner själva kan tilldela ärendet till rätt resurs baserad på kundens symtom eller en specificerad beställning. Vårdgivarna avgör vilken specialitet som är lämplig för hantering av just det ärendet. Besöksbiljetter är en viktig funktion för oss eftersom det är ett skadeärende som inte är resurs- eller tidsatt, och meddelandefunktionen är fantastiskt! "
Möt våra kunder
© Copyright 2023 CAB Group