Optimera granskning och administration av skadekalkyler på fordon med hjälp av smarta tilläggstjänster. Välkommen att kontakta oss vid frågor och beställning.
Genom Online Repair Status kan försäkringstagaren enkelt följa sin skadereparation via mobiltelefon eller surfplatta. Det ger fordonsägaren en trygg och tydlig överblick över var i reparationsprocessen bilen befinner sig. Och minskar antalet inkommande samtal. Tjänsten är molnbaserad och den reparationsdata som skickas från verkstäderna behöver hanteras av försäkringsbolaget och visas upp i ett eget gränssnitt.
Behöver du se hur er medelskada har ändrats över tid, eller om er mest frekventa skadetyp har ändrats? Vi kan hjälpa till att göra uttag av er CABAS-data för vidare analys.
Med webbgränssnittet CAB Damage Inspection Booking ges fordonsägaren möjlighet att själv boka skadebesiktning online på någon av de skadeverkstäder försäkringsbolaget rekommenderar. Tjänsten kan även användas av försäkringsbolagets egna handläggare och också integreras med försäkringsbolagets egna skade- och ärendesystem.
Tjänsten Marknadsvärde hjälper er att automatisera kalkylflödet ytterligare genom att jämföra reparationens kostnad mot fordonets marknadsvärde.
Automatisera fakturagranskningar för en snabbare hantering av fakturor med hjälp av tjänsten Fakturakontroll.
Använd SMS för att snabbt och enkelt ge försäkringstagaren besked om fordonsskadan.
Genom ALLDATA får du tillgång till OEM-reparationsmetoder för ett tjugotal bilmärken direkt i CABAS.
Om du är intresserad av våra tilläggstjänster för föräkringsbolag är du välkommen att kontakta oss. Fyll i formuläret nedan så återkommer vi till dig.
© Copyright 2022 CAB Group