Language
  • International
  • Svenska
  • Norsk
  • Suomi
  • Finlandssvenska
  • Dansk
  • Deutsch
  • Íslensk
  • Eesti keel
  • Latviešu valoda
CAB
Meny
Stäng
search
Language
  • International
  • Svenska
  • Norsk
  • Suomi
  • Finlandssvenska
  • Dansk
  • Deutsch
  • Íslensk
  • Eesti keel
  • Latviešu valoda
Automotive

CAB's produkter hörnstenar när Borås Bil byggde nytt

Att bygga en ny skadeverkstad från grunden är nog en dröm för många. När Borås Bil växte ur sina lokaler ville man tänka rätt från början och skapa en effektivt planerad verkstad med en bra upplevelse för kunden som ledstjärna.

Borås Bil Skadecenter är en del av Borås Bil Gruppen som har agentur för Volvo, Renault, Dacia, Peugeot, Citroën och Maxus. I år öppnade man en helt ny skadeanläggning i nybyggda lokaler. Den nya anläggningen i Viared är numer en fullserviceanläggning med såväl plåt, lack som bilglas. Man har även en avdelning för service och bilvård. Tidigare utfördes all lack av Tosseryds billackering, en verksamhet som lades ned och vars personal och ledning man införlivat i Borås Bil.

Att tänka rätt från början

Under arbetet med att utforma den nya anläggningen har den genomgående filosofin varit att hålla nere ledtider. Det har påverkat både hur verkstaden planerats fysiskt och hur man använder CAB Plan. Tomas Knutsson är teamchef på Borås Bil Skadecenter.

– Ledtider är vår största bov. Vi vill ha bilen i verkstaden i stället för stående på parkeringen i största möjliga mån. Vi kunde nästan direkt se en stor skillnad när vi startade här. CAB Plan tydliggör var bilen befinner sig i flödet och använder man det på rätt sätt och stämplar start och stopp så kan vi följa allt i realtid.

Tomas Knutsson, teamchef

Kunden i centrum

– Vi ville skapa en helhetslösning där vi tog hand om både kunden och bilen från ax till limpa. Vi har byggt upp anläggningen för att vara så välkomnande som möjligt med fönster mellan skadebesiktning och verkstad. Vi vill att kunden ska se och veta att vi tar ett helhetsansvar för skadeprocessen. För kunden är det viktigaste att veta när bilen blir klar, med god planering och systemstöd vill vi att kunden ska kunna följa processen och få besked om när bilen är klar.

© Copyright 2022 CAB Group