Language
  • International
  • Svenska
  • Norsk
  • Suomi
  • Dansk
Kuralink
Meny
Stäng

Kuralink Djurhälsa

Kopplar samman veterinärkliniker och försäkringsbolag i en effektiv vårdprocess.
När försäkringsbolag och kliniker möts i ett gemensamt digitalt flöde redan från start blir skadehanteringen både effektivare och mer transparent.
Full spårbarhet, sammanhållen kommunikation och strukturerad dokumentation skapar en tryggare upplevelse – för både försäkringsbolag och djurägare.

Bokning och kommunikation direkt i systemet

Tydligör försäkringsvillkoren

Förenklar verksamhetsplanering

Kuralink Djurhälsa för Försäkringsbolag


Brygga mellan försäkring och vård


Försäkringsbolag kan ta en central och samordnande roll i hela vårdkedjan och vara med innan skadan sker och samtidigt behålla kontrollen vid skadehantering.
Ni blir navet i ekosystemet kring djurets hälsa.


 


Förbättrad kundupplevelse genom guidning till klinik


Hjälp kunden att hitta rätt vård - snabbt och enkelt. Genom plattformen guidar ni kunderna till kliniker som matchar deras behov och geografiska läge. Det skapar en trygg och smidig upplevelse samt stärker helhetsintrycket av både försäkringsbolag och klinik.





Möjliggör nya samarbeten och värden


Genom att samla aktörer inom djurförsäkring och djurvård öppnar Kuralink Djurhälsa upp för nya samarbeten. Digitalt, enkelt och säkert.






Kuralink Djurhälsa för Veterinärkliniker


Mindre administration - mer tid för vård

Få reda på hur Veterinärklinik Syd arbeter med Kuralink Djurhälsa.






Här får du reda på vilket stöd Kuralink Djurhälsa är i effektivisering, planering och samarbete

Effektivare triagering och rätt vårdnivå

Genom att försäkringsbolagens vårdplanering fungerar som en första linjens triagering får veterinärkliniker bättre underlag genom Kuralink Djurhälsa för att planera och prioritera djurvårdsbehovet. En tydligt dokumenterad bokningsförfrågan inkommer med ärendet vilket minskar administrationen och ökar träffsäkerheten. Dessutom kan viktiga filer och dokument enkelt bifogas direkt i systemet.

Sömlös kommunikation för alla parter

Vid mottaget skadeärende från försäkringsbolag skapas en öppen kommunikationskanal mellan kliniken och försäkringsbolaget, där meddelanden och dokument kan delas vid behov. Djurägaren får samtidigt all nödvändig information inför besöket, vilket minskar frågor och skapar en smidigare upplevelse. Alla parter hålls kontinuerligt uppdaterade genom systemets automatiska synkronisering.

Mindre administration och bättre resursplanering

Veterinärkliniken synliggör sin kapacitet i Kuralink Djurhälsa – exempelvis genom att exponera lediga tider eller ta emot besöksbiljetter skapas förutsättningar för planering av såväl bokningsflödet som den operativa verksamheten. Försäkringsbolagen får en tydlig överblick över tillgängliga vårdalternativ, och kliniken kan minska belastningen i sin första linje samtidigt som resurserna används mer effektivt.

Citat ur pressmedelande 2025.04.02 » Länk till annan webbplats.

– Kuralink Djurhälsa skapar en mer effektiv process som gagnar såväl djurägare som försäkringsbolag och veterinärer när kunden hamnar på rätt vårdnivå redan från början. Vi ser detta som ett naturligt steg för att säkerställa att våra kunder får den bästa möjliga servicen och vården för sina djur. I kombination med vår Vårdguide skapar vi ännu bättre förutsättningar för våra kunder att få rätt vård i rätt tid.
Linda Kreutz, VD för Sveland Djurförsäkringar.

Så här fungerar samarbetet i praktiken

Nedan kan ni läsa mer om de olika funktionerna som plattformen erbjuder och vilka tilläggstjänster som erbjuds att växa med.

Sökfunktionen

I Kuralink Djurhälsa kan lediga tider , tjänster och kompetenser exponeras.
Veterinärkliniker blir sökbara och synliga för förfrågningar från försäkringsbolag dygnet runt.
Detta kan minska klinikernas tryck i Första Linjen och krav på tillgänglighet för dessa förfrågningar till förmån för andra värdeskapande aktiviteter

Bokningar

​Kuralink Djurhälsa har stöd för direktbokningar eller besöksbiljetter från försäkringsbolag. Bokningsförfrågan inkommer med tillhörande information om försäkringsvillkor, symtom och anamnes då djurägaren lämnat dessa uppgifter till djursjukvårdaren från försäkringsbolagets vårdplanering. ​
Besöksbiljetten tilldelas kliniken för självadministrering av bokning på lämplig resurs.

Verksamhetsplanering

Baserad på inkomna bokningsförfrågningar kan veterinärkliniken bemanna för att hantera behovet av djurvård. Tillgängligheten kan skalas upp och skalas ned utefter klinikens individuella behov och tillgänglighet.

Låt djurägaren administrera sin bokning

Djurägaren får tillgång till ett separat gränssnitt, Kundportalen, genom notifieringar via SMS och e-post. I Kundportalen kommer de åt sin bokningsinformation där de kan administrera sina besök. Alla aktiviteter som genomförs av kund registreras på respektive skadeärende.

Information i kundportalen innefattar:
  • Kontaktuppgifter till kliniken med kartfunktion som navigeringsstöd.

Notifieringar

Aanpassa vilka typer av notifieringar som skickas ut till djurägaren samt vilken typ av information dessa ska innehålla.​ Allt som sker i plattformen genererar även notifieringar till försäkringsbolag och veterinärkliniker.​

Kommunikation

Via denna funktion möjliggörs kommunikationen direkt skadeärendet.​

Funktionen används för att:​

  • Dela dokument och filer.
  • Kommunicera direkt via meddelanden i skadeärendet.​
  • Ta emot remisser och offertförfrågningar gällande behandlingar och operation.​
För mer information om Kuralink Djurhälsa kontakta oss via nedan formulär

Elin Eriksson,
Ansvarig för Kuralink Djurhälsa
elin.eriksson@cabhealthcare.se

På gång

© Copyright 2025 CAB Group